Iedere leeftijdscategorie behoeft een eigen, passende benadering wat betreft de vormgeving van lesmateriaal. Een logische, begrijpelijke lay-out kan ingewikkelde materie immers inzichtelijk maken. Als je je goed kunt inleven in de belevingswereld van een doelgroep, zul je deze sneller bereiken en de aandacht kunnen vasthouden. En of dat nu basisschoolleerlingen zijn, tieners óf volwassenen, dat is eigenlijk niet eens relevant. Het allerbelangrijkst is namelijk dat lesmateriaal een directe invloed op de prestaties van de gebruiker kan hebben, wanneer het overeenkomt met dat wat de doelgroep herkent in sfeer, beleving en beeldtaal.

Is uw bestaande materiaal wellicht gedateerd en niet meer aantrekkelijk voor uw doelgroep?
Of wilt u geheel nieuw educatief materiaal ontwikkelen en weet u niet precies waar of hoe te beginnen? Ik denk graag met u mee!
Ik heb ruim twintig jaar ervaring in de vormgeving van educatief materiaal voor jong en oud.

Ook  heb ik directe contacten met inhoudelijke ontwikkelaars van analoge of digitale leermiddelen en educatief materiaal.
Denk bijvoorbeeld aan werkboekjes, lesmappen, handleidingen, klassenposters, stickers, LessonUp-materiaal, digischoolbordverhalen, studieboeken, studiegidsen… etc.

Zelfs voor het inspreken van e-learning of instructievideo’s kunt u bij mij terecht. Ik ben namelijk ook werkzaam als voice-over en commentaarstem. Kijk en luister eens op www.marjoleinspreekt.nl.